Select Page

Nuestras amigas y colaboradoras de Anti Liburudenda han elaborado esta selección de libros relacionados con #TrackingBilbao10:

Anti Liburudendako gure lagunek eta kolaboratzaileek  #TrackingBilbao10 zerikusia duten liburuen  aukeraketa egin dute:  

«Maruja Torres en Mongolia» (Maruja Torres):
Gracias a la incompetencia ajena, Mongolia ha tenido la oportunidad de publicar a una de sus personas más admiradas y queridas, Maruja Torres, bregada además también en Por Favor y El Papus, referentes de la prensa satírica en España en la Transición: así empezó la sección del consultorio en la revista, en el que Maruja se queda a gusto contestando las preguntas de los lectores con su retranca y mala leche habituales, que aguantamos estoicamente incluso cuando se dirige contra nosotros no únicamente porque nos hace reír mucho, sino también porque sabemos que se trata de cápsulas de auténtica sabiduría que incluyen el sentido mismo de la existencia hasta de la Humanidad.
«Maruja Torres en Mongolia» es un volumen de 200 páginas donde recopilamos sus consultorios de 2013 a 2020, ilustrados primorosamente por Darío Adanti. Además, ahí los lectores más fanáticos encontrarán pasatiempos, objetos de Maruja, sorpresas súbitas… Un aparato «pop» que alegra la vida en cualquier casa, como la propia autora.
Comprar.
«Maruja Torres en Mongolia» (Maruja Torres):

Besteen gaitasun-ezari esker, Mongoliak bere pertsonarik miretsi eta maitatuenetariko bat argitaratzeko aukera izan du, Maruja Torres. Bera «Por Favor» eta «El Papus» egunkarietan aritu izan da, Espainiako Trantsizio garaian prentsa satirikoaren erreferenteak izan direnak: horrela hasi zen kontsultategiko atala aldizkarian, eta Maruja bera gustura dabil irakurleen galderak erantzuten, bere ironia ta letxetxar ohikoekin, gure aurka dabilenean ere gogor eusten dugulako, barre asko eragiten digulako, eta gainera benetako jakituria kapsulak direla badakigulako, Gizateria osoaren zentzua ere argitzeko balio dutelarik.

«Maruja Torres en Mongolia» 200 orrialdeko liburukia da, eta bertan bildu genituen 2013tik 2020ra bitarteko kontsultategiak, Dario Adantik bereziki ilustratuak. Gainera, irakurle sutsuenek bertan aurkituko dituzte denbora-pasak, Marujaren objektuak, bat-bateko sorpresak… Edozein etxetako bizimodua alaitu al duen «pop» aparatua, egile berak bezala.

Erosi.

«Totelak» (Fermin Etxegoien):

Una pareja viaja por la zona de St. Moritz en un Maserati rojo para celebrar que la mujer ha superado un cáncer de mama aparentemente. También quieren visitar el hospital que Thomas Mann dio a conocer en su novela «La Montaña Mágica». A lo largo del viaje les vendrá una excelente ocurrencia que podría reportar un gran beneficio económico a la actividad cultural vasca.

Un músico frustrado toca en la calle de Santander. Por sorpresa, tendrá que mantener una estrecha relación con un famoso músico vasco y le cambiará la vida.

TOTELAK es una novela híbrida que combina el ensayo y la ficción, para trasladar el género del ejercicio de auto-percepción típico de la literatura vasca (quienes-somos-nosotros-qué-somos-nosotros) a ámbitos inusuales.

Las realidades limitantes de la cultura vasca contemporánea y las actitudes contrapuestas de los personajes de ficción frente a ellas son el principal foco de conflicto de la novela híbrida TOTELAK.

En ella, Fermin Etxegoien ha analizado diversos temas que considera entrañables hasta la la angustia. El Euskera, la españolidad cultural, Ruper Ordorika, las micro-geografías.

Totelak es un libro de viajes inusual. Además de en el espacio, el autor ha tomado otros caminos en dimensiones del tiempo. Sobre ciertas realidades limitativas para la sociedad vasca, un tour de force ficticio original, profundo, crudo y provocador.

Comprar.

«Totelak» (Fermin Etxegoien):

Bikote bat St. Moritz aldean bidaiatzen ari da Maserati gorri batean, emakumeak bularreko minbizia itxuraz gainditu duela ospatzeko. Thomas Mann-ek Mendi Magikoa eleberrian ezagutzera eman zuen ospitalea ere bisitatu nahi dute. Burutazio bikaina etorriko zaie bidaian, euskalgintzari onura ekonomiko handia ekar liezaiokeena.

Musikari frustatu bat Santanderren kalean jotzen ari da. Ezustean, harreman estua izan beharko du euskal musikari famatu batekin eta bizitza aldatuko zaio.

Totelak eleberri hibridoa dugu, saiakera eta fikzioa uztartzen dituena, euskal literaturan ohikoa den auto-pertzepzio ariketaren generoa (nor-gara-gu-zer-gara-gu) ezohiko eremuetara eramateko.

Euskal kultura garaikidean ageri diren errealitate mugatzaileak eta fikziozko pertsonaien jarrera kontrajarriak haien aurrean, horra Totelak eleberri hibridoaren gatazka gune nagusia.

Bertan, Fermin Etxegoienek kutuntzat dituen hainbat gai aztertu ditu larritasuneraino.
Euskara, espainiartasun kulturala, Ruper Ordorika, mikro-geografiak.

Ezohiko bidaia liburua dugu Totelak. Espazioan ez ezik, denboran ere bestelako bideak hartu baititu autoreak. Euskaldunontzat mugatzaile diren zenbait errealitateren gainean, fikziozko tour de force original, sakon, gordin eta zirikatzaile bat.

Erosi.

«La Anguila» (Paula Bonet):

Este es un libro sobre el cuerpo. Sobre un cuerpo que ama y es amado. Un cuerpo que también es abusado, violentado a través del sexo y el parto, del aborto y la sangre, de la mugre. Materiales no artísticos en manos de una pintora que escribe, de una escritora que mira.

La anguila aborda la memoria y la herencia, habla sobre nacimientos y pérdidas, sobre el deseo que traspasa generaciones, los gestos aprendidos y truncados. Sobre rebeliones y huidas, sobre la amistad y sobre Chile.

Es el retrato de una mujer que asume los riesgos de mirar atrás sin veladuras y se dirige hacia una vida nueva.

Comprar.

«La Anguila» (Paula Bonet):

Hau gorputzari buruzko liburu bat da. Maite duen eta maitatua den gorputz bati buruzkoa. Gorputz hau sexu eta erditzean, abortu eta odolaren bitartez, zikintasuna eta abusua pairatzen dituen gorputza. Artistikoak ez diren materialak, idazten duen margolari baten eskuetan, begiratzen duen idazle baten eskuetan.

«La Anguila» liburuak oroimena eta herentzia jorratzen ditu, jaiotzei eta galerei buruz hitz egiten du, belaunaldiak gainditzen dituen desioari buruz, ikasitako eta zapuztutako keinuei buruz. Matxinada eta ihesei buruz, adiskidetasunari buruz eta Txileri buruz.

Emakume baten erretratua da, atzera lausorik gabe begiratzearen arriskuak bere gain hartu eta bizitza berri baterantz doan emakume baten istorioa.

Erosi.

«C3PO en la corte del rey Felipe» (Pedro Vallín):

España se debate hoy en un interregno lleno de incertidumbres en el que sus pulsiones de progreso y atraso han elegido retarse en un duelo a muerte.
Esta es la crónica exuberante de una pugna entre transformación y resistencia que ha producido cuatro años de secuestro del mandato de las urnas. La crisis de los consensos de la transición explica casi todo lo que ha ocurrido en esta década hasta desembocar en el momento reaccionario en que estamos inmersos, cruce de pulsiones que recorren todo Occidente y que aquí toman cuerpo en la constelación de un viejo nacionalcatolicismo que huele a Farias e incienso de sacristía, con un momento trumpista definido por la imantación popular de la más patente y violenta imbecilidad política.
En estos escogidos episodios nacionales pop —por buscar una etiqueta que les dé linaje— se hace elocuente cómo se ha legitimado paso a paso una pulsión antidemocrática mientras el funcionamiento institucional se esclerotiza. Pero también se da cuenta de los éxitos parciales de la modernización política, unos triunfos marcados por las urnas que está por ver si evitarán que el país regrese al furgón de cola que ha ocupado en la historia de las reformas políticas de Occidente.

Comprar.

«C3PO en la corte del rey Felipe» (Pedro Vallín):

Espainia gaur eztabaidagai da zalantzaz beteriko erregearteko batean, non aurrerapen eta atzerapen pultsioek hil arteko dueluan erronkan aritzea erabaki duten.

Horixe da eraldaketaren eta erresistentziaren arteko lehiaren kronika oparoa, hautestontzien agintaldi-bahiketaren lau urte eragin dituena. Trantsizioko adostasunen krisiak hamarkada honetan gertatu den ia guztia azaltzen du, murgilduta gauden une erreakzionariora iritsi arte. Mendebalde osoa zeharkatzen duten pultsioak gurutzatzen dira, eta hemen gorpuzten dira Farias usaina eta sakristiako intsentsua duen nazionalkatolizismo zahar baten konstelazioan, aro trumpista bat non ageriko ergeltasun bortitz bat guztiz herritartuta dagoen.

Aukeratutako pop gertakari nazional hauetan — leinua eman ahal dien etiketa bat bilatzeagatik — adierazgarria egiten da urratsez urrats pultsio antidemokratiko bat legitimatu dela, erakundeen funtzionamendua esklotizatzen den bitartean. Baina modernizazio politikoaren arrakasta partzialez ere ohartzen da, hautestontziek markatutako garaipenez, eta ikusteko dago ea herria Mendebaldeko erreforma politikoen historian zehar izan duen ilarako furgoira itzultzea saihestuko duten.

Erosi.

«La conquista de Tinder» (Jimina Sabadú):

Cada vez oímos más “Nos conocimos en Tinder/ Meetic / Happn / Match.com / Badoo /Grindr…”. Los algoritmos de estas apps están transformando las relaciones personales.

Si se miran con atención reflejan mucho más que selfies con barba o morros rojos. A partir de su experiencia personal, la autora narra, por ejemplo, cómo acabamos convertidos en un producto que conforma ese catálogo de personas disponibles.

Sin embargo, tras una interfaz fácil y novedosa, ¿puede que las relaciones funcionan (o fracasan estrepitosamente) reproduciendo las mismas reglas de siempre?

Comprar.

«La conquista de Tinder» (Jimina Sabadú):

Gero eta gehiago entzuten dugu: «Tinder/Meetic/Happn/Match.com/Badoo/Grindr… bezalako app-etan ezagutu gara» App hauen algoritmoek harreman pertsonalak eraldatzen ari dira.

Arretaz begiratuz gero, bizardun edo mutur gorridunen selfieak baino askoz gehiago islatzen dute. Egileak, bere esperientzia pertsonaletik abiatuta, adibidez, pertsonen katalogo hori osatzen duen produktu nola bihurtzen garen azaltzen du.

Hala ere, interfaz erraz eta berritzaile baten ondoren, agian erlazioek funtzionatzen dute (edo porrot egiten dute) betiko arau berberak errepikatuz?

Erosi.

«Quema la memoria» (The New Raemon & Paula Bonet):

«Siempre que hablo sobre el poder evocador de las canciones con personas que también escriben las suyas llegamos al mismo lugar: casi todos hacemos canciones movidos por la búsqueda de aquella canción perfecta, esa piedra preciosa de la que te sientas siempre orgulloso, de cuyo valor nadie sea capaz de hacerte dudar, algo verdadero e incontestable. Este cuaderno de notas e imágenes que Paula y yo hemos hecho juntos es el resumen de diez años de esa búsqueda.»

Comprar.

«Quema la memoria» (The New Raemon & Paula Bonet):

«Beraien abestiak ere idazten dituzten beste egile batzuekin hitzegiten dudan bakoitzean, abestien ezaugarri oroitarazleaz, puntu berdinera iristen gara: ia denok kantu perfektuaren bilaketak bultzatuta egiten ditugu abestiak, beti harro sentitu al zaren harri-bitxi horren bidez, zeinaren balioaz inor ez baita gai izango zu zalantzan jartzeko, zerbait egiazkoa eta ukaezina. Paulak eta biok elkarrekin egin dugun ohar eta irudien koaderno hau bilaketa horren hamar urteko laburpena da.»
Erosi.